Yeni Başlık  Cevap Yaz
Super Mario Bros İlginçlikleri ve Kullanılmamış Nesneleri (Gösterim: 160)
Yazan İçerik
boşluk
[Marduk]
Kurucu
.
Kayıt: 27.10.2023
İleti: 3
Konum: İstanbul
Durum: Forumda Değil

E-Posta Gönder
Web Sitesi
Özel ileti Gönder
Yazan: Marduk
Tarih: 27.10.2023-11:57:54


Selam arkadaşlar, bu yazı biraz çeviri ve biraz da özgün olarak yazılacaktır, ayrıca yazı ciddi anlamda biraz uzun olacaktır. Lütfen sabırla okumanızı öneririz ve bu yazıyı yazarken NESDev ve TCRF sitesinden kaynak aldım.Oyun Hataları
    Super Mario Bros oyunun aslında bölüm 4-1'de ve 8-2'sinde olan Spiny egg aslında amaçlanan şekilde davranmıyor. Oyundaki davranışı yukarıdan aşağıya atıyor. Bu amaçlanan bir şey değildi, tamamen hatadan dolayı böyle olmaktadır. Doğru davranışı sizin hareketinizi baz alarak sağınıza ve ya solunuza doğru atması lazım. VideoOyunun 4-2'sinde aslında sarmaşıkta bir hata var, bu hata genellikle speedrun yapanlar için kullanılır. Hata kabaca şöyle, sarmaşığı ortaya çıkartın. Ekrandan tamamen uzaklaşmadan ve normal bir boruya girin ve sizi otomatikmen kestirme yoluna sokacaktır. Bu aslında zamandan kazanmak için bulunmuştur. VideoOyunun çok ilginç bir açığı fark edildi, bu açığı kullanabilmek için iki oyuncu ile oynamanız gerekiyor. Öncelikle Mario ve ya Luigi ile 5-2'sine gelin ve sarmaşık ve balta açan canavarlı yere gelin, önce sarmaşığı açın. Arkasından baltalı canavarı çekip yanın. Daha sonra diğer karaktere geçince oyun sarmaşıkla çıkmışsınız gibi sayıp oyunu başlatacaktır. VideoOyundaki en ilginç bir hatası var, bu hatası zamandan kazanmak için kullanabilirsiniz. Bayrakla ve direğin başladığı yerin ofsetinde bir bug var. Bu açığı şöyle izah edeyim. Sen şimdi yere değmeye az kala direğe dersen bayrak inmeyecek ve bölümü geçme sistemi oynayıp direktman geçeceksiniz. VideoOyunda aslında duvardan yürüyebileceğiniz bir açık var. Bu açığı yapabilmek için önce zıplayın ve çömelip duvara doğru yürütün. Bunu yapabilmek için alıştırma yapmanız gerekmektedir.Bu açık oyunu maalesef yeniden başlatmaya zorlamaktadır, şöyle ki. 1-2'sinin 1-3'üne çıkan borunun oradan sizin üstteki açığı kullanarak karşıya geçmelisiniz ve hemen ilk boruya girdiğiniz zaman tadan sizi oyun Minus World'a yani eksi ya da 30'un 1'ine yönlendirmektedir. VideoOyundaki en iyi hata, 3-2'sindeki kaplumbağadır. Şöyle ki, siz bölümün sonuna kadar gidin ve merdivenin olduğu yerde sürekli habire üzerine zıplayın. Belirli çarpışmadan sonra can basmaya başlayacaksınız.Oyunu küçük ateşli mario ile oynamak mümkündür, bunu yapmak için bir kaleye ve ateşli Mario'ya ihtiyacımız var. Bu kalenin bossuna gelin ve bossu düşürmeden önce hem size değmesi gerekecek ve sizinde onu düşüren nesneye. İkisini başarıyla yaparsanız mario büyük kalacaktır. Arkasından sonraki bölümü normalce oynayınız zaten fark edeceksiniz.Bu hata aslında 3-3'ünde yapılabilir ama yapmadan önce save state ile konunuzu kaydediniz. Daha sonra bölümdeki asmanın sol kısmı en aşağıda olmalı diğeri de en üstte olmalıdır, şimdi karakterinizle koşarak tam sondaki asmanın karakterin düşmeden önce zıplamalısınız. Eğer başarırsanız bayrağın önüne geçersiniz, size kalmıştır. İster gezin, ister bölümü bitirirsiniz. Gezecek olanlar için devam edeyim, oyundaki seviye sistemindeki hata çöplüğünden başka bir şey yok. Eğer bu durumda kalırsanız yanmaktan başka çareniz yoktur.
Bilinmeyen Özellik
    Diyelim ki oyunda tüm canlarınızı heba ettiniz ve maceraya kaldığınız yerin dünyanın başından başlamak isterseniz Menü ekranında A ile Start tuşuna basınız. VideoLuigi aslında Mario'dan daha fazla zıplayabilmektedir.
Kullanılmayan Nesne
    . Yandaki nesne aslında asmanın tutucusunun başka rengidir ama ne hikmetse oyunda kullanılmamıştır.
    . Bu tilesetlerin hiçbiri kullanılmamaktadır.
Kullanılmayan Özellikler
    Oyunun aslında sizin karakterin kendi kendine borudan girme animasyonunda zaman değeri ne olursa olsun algılamayacaktır. Fakat orada bir süre var 000, fakat normalde oyunda 000 olması demek yandırmak demektir ama programlayanlar buna koşulla halletmişlerdir.Zaman konusundan devam edeyim, oyunun başında asla zaman sayısı 200 olmamaktadır, bunu kullanan herhangi bir değer atanmamıştır.Oyunun hem sağ ve üst borulu bakınız 1-2'si, bu ikili borunun üst kısmı aslında programlanmış ama karakter otomatikmen hareket ettiği için üst boru kullanılmamaktadır.Bloopers bilmeyenler için ahtapottur, bu canavar maalesef deniz dışında gözükmemektedir. Eğer gözükseydi sizin onun üzerinden atlarsanız 1.000 puan kazandıracaktır.
Bölgesel Farklar
    Oyunda çok büyük farklar yok, sadece denizdeki temel duvardan geçme hatalarını önlemeye çalışılmıştır.Bir diğer fark 25. yıl sürümüdür, bu sürümde altın blokların soru işareti yerine 25 yazısı yer almıştır.
..
Daha eklenecek çok şey var, şimdilik bu kadar olsun.

Ya gerçeklere göre düşünürsün, yada düşündüklerin gerçek olur.
Yeni Başlık  Cevap Yaz
 Bu konuyu 1 kişi görüntülüyor:  1 Misafir, 0 Üye
 Bu konuyu görüntüleyen üye yok.